L'ONU ens ha inclòs en el seu dossier de bones pràctiques en ODS

Barcelona, setembre 2019
Foto ODS
Els 17 ODS de l'ONU

El compromís d'Ercros amb la prosperitat de les persones i la sostenibilitat del planeta està alineat amb els ODS.

Els ODS són una iniciativa impulsada per l'ONU per a donar continuïtat a l'agenda de desenvolupament del mil·lenni. Es tracta de 17 objectius i 169 fites, entre els quals s'inclou l'erradicació de la pobresa, la lluita contra el canvi climàtic, l'accés a l'educació, la igualtat de gèneres, la defensa del medi ambient o el disseny de les ciutats.

“El dossier de l'ONU destaca l'esforç d'Ercros per reduir les emissions de CO2

Objectiu: aconseguir la neutralitat de les emissions de C02 en 2050

La descarbonització és un pilar fonamental de la nostra estratègia, recollida en el Pla 3D per al període 2021-2025.

Ercros quantifica les seves emissions amb l'objectiu de reduir-les i minimitzar el seu impacte. Per a això, aplica la norma ISO 14064 sobre quantificació i declaració de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle.

També les nostres fàbriques duen a terme accions dirigides a minimitzar l'impacte ambiental de l'activitat que desenvolupen. Entre elles, destaquen la substitució progressiva de l'ús de combustibles fòssils per renovables, l'aprofitament de l'hidrogen generat en els processos com a combustible, etc.

Ercros va ser també una de les empreses seleccionades pel programa Global Compact de l'ONU per tenir una de les 101 millors iniciatives empresarials per a contribuir a la lluita contra el canvi climàtic. Aquestes iniciatives es van presentar en 2019 a Madrid, en el marc de la Cimera del Clima (COP 25).

Les iniciatives empresarials es van presentar en la Cimera del Clima (COP 25) de Madrid.