Científics experts en medi ambient visiten la fàbrica de Cerdanyola

Cerdanyola,
Experts mediambientals visiten Cerdanyola
Els visitants provinents d'Algèria, Egipte, Tunísia, Jordània i Palestina

La fàbrica d’Ercros a Cerdanyola ha rebut la visita d’un grup internacional d’investigadors promoguda per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l’enginyeria ambiental Aeris. Les persones científiques, provinents de països de l’arc mediterrani (Algèria, Egipte, Tunísia, Jordània i Palestina) formen part del Projecte Nex-Labs, liderat per l’UAB, que té com objectiu l’estudi de solucions per a la gestió de l’aigua.

El director de la fàbrica, Ramón Jané, el director adjunt, Fernando Burgueño, i el responsable de qualitat, medi ambient i laboratori, Amadeu Ricart, van rebre els visitants. Els investigadors van poder conèixer les aplicacions biotecnològiques de gestió ambiental de la fàbrica i, en concret, el funcionament del bioscrubber, la planta de tractament de gasos.

La fàbrica de Cerdanyola pertany a la divisió de química intermèdia d’Ercros i produeix, a mida dels clients, més de 250 tipus de compostos per emmotllar que serveixen per fabricar material elèctric (interruptors i endolls); tapes i seients de sanitaris, i accessoris per al lavabo; vaixelles i safates; taps per a la indústria cosmètica i de perfumeria; botons; boles de billar; etc.

El centre ha estat recentment reconegut per la Generalitat de Catalunya per la seva adhesió al Programa d'acords voluntaris per la reducció d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle (GEH).