Dansa contemporània a la fàbrica de Sabiñánigo

Sabiñánigo,
Dansa contemporània a la fàbrica d'Ercros a Sabiñánigo
La companyia Peace of Mind en un moment de la seva actuació a la fàbrica d'Ercros

Indústria i dansa no semblen un binomi habitual, però, aquest dissabte la fàbrica d'Ercros a Sabiñánigo s'ha convertit en l'escenari de la representació de l'espectacle de dansa contemporània Kalopsia de la companyia Peace of Mind. L'espectacle ha format part d'una nova edició de Sabiñánigo Contemporani, un programa bianual dedicat a la difusió de la ciutat com a espai social, econòmic i cultural.

Entre les activitats del programa d'enguany ha destacat la participació de 50 persones en una visita guiada a la fàbrica d'Ercros, de la mà de Luis Gállego, ex-director d'aquesta i gran coneixedor de la seva història i del seu funcionament. Després de la visita, en un magatzem històric de la fàbrica, les ballarines de la companyia Peace of Mind han interpretat Kalopsia, una obra que, en paraules del seu creador, explica el quotidià des d'un punt de vista optimista.

La present edició de Sabiñánigo Contemporani s'ha centrat en l'arribada del tren a la localitat el1893 i l'impuls que això va suposar per al desenvolupament industrial; un desenvolupament en el qual Ercros va tenir i continua tenint un paper clau.