Ercros, en una taula rodona sobre els reptes de les relacions comercials

Barcelona ,

Mònica Viloria, cap de transport i comerç exterior d'Ercros ha participat en la taula rodona "Mediterrània: el triangle de cooperació emergent entre Europa - Àsia - Àfrica" celebrada en el marc del 24è Saló Internacional de Logística («SIL») que s'ha dut a terme a Barcelona.

La taula rodona, organitzada per l'Associació de Cambres de Comerç i Indústria del Mediterrani («Ascame»), ha comptat amb la presència d'experts en transport i logística, que han debatut sobre la situació actual i els reptes de futur del comerç entre els països de l'arc mediterrani amb Europa, Àsia i Àfrica.

En la seva intervenció, Mònica Viloria ha explicat les dificultats que enfronta el transport de mercaderies a nivell mundial com a conseqüència de les situacions viscudes en els últims anys, que van portar a disparar els preus després de la pandèmia i que després de normalitzar-se, s'han tornat a incrementar com a conseqüència del conflicte al Mar Roig,  a més de provocar l'augment dels temps de trànsit. Aquesta situació, hauria de portar les empreses a pensar en una relocalització de les empreses per reduir la incertesa de subministrament.

Així mateix, Viloria ha avançat les línies mestres de la nova normativa europea sobre el control i la reducció de les emissions de CO2 en el transport de mercaderies, una cosa que Ercros ja porta fent des del 2019.

Ercros ven els seus productes a 1.500 clients a 93 països i segons el tipus de mercaderia i la distància utilitza el transport marítim, per ferrocarril, per carretera o per avió. El 2023, les millores introduïdes en el transport d'aquestes mercaderies van permetre a Ercros evitar la generació del voltant de 1.300 tones de CO2, per la reducció de més de 2,2 milions de quilòmetres recorreguts.