Ercros a favor de l’augment a 44 t de la capacitat dels camions

Ercros a favor de l’augment a 44 t de la capacitat dels camions
Manuel Arce, primer per la dreta, a l’inici de la xerrada sobre transport en cisternes

Manuel Arce, director de logística integral d’Ercros, ha participat en una taula rodona sobre l'autorització per a augmentar de 40 a 44 tones, la massa màxima autoritzada per al transport, en el marc del Congrés Nacional d'Empresaris de Transport en Cisternes celebrat a Madrid.

En la seva intervenció, Manuel Arce ha defensat la importància de l'entrada en vigor immediata d'aquesta mesura, que inicialment estava prevista per a 2022, ja que el seu retard està demorant les millores mediambientals que suposarien reduir el nombre de vehicles en circulació. A més, en tractar-se d'una mesura ja aplicada en altres països europeus, està restant competitivitat a les empreses espanyoles.

En la seva participació, el director de logística d’Ercros ha emfatitzat sobre la necessitat d'estendre l'augment de la capacitat dels camions també al transport de mercaderies perilloses i que sigui aplicable a l'àmbit nacional i internacional. Segons Arce, l'entrada en vigor d'aquesta normativa no ha d'estar condicionada a la utilització de vehicles elèctrics o d'hidrogen, i ha d'incloure la utilització d’eco-combustibles que permetran mantenir els actuals motors de combustió i aconseguir les millores mediambientals que es persegueixen.

En la taula rodona també han participat Alberto Ramírez, president de CETM-Cisternes; Carmelo González, president del Comitè Nacional de Transport per Carretera; Jaime Moreno, director general de transports del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana; i Jesús Bouzas, director de Derivats Lactis de Prolactea.