Ercros promou les vocacions científiques entre els alumnes més joves

Tarragona,
Repte Experimenta a l'Aula (Tarragona)
Sergi Fuster amb tres dels alumnes que van fer l’experiment

En el marc de la col·laboració d’Ercros amb el programa Repte Experimenta a l’aula, Sergi Fuster Pardo, tècnic d’R+D de plàstics de la fàbrica de Vila-seca II, va actuar com a padrí en una classe experimental amb quatre alumnes de segon d’ESO del Col·legi de Santa Teresa de Jesús de Tarragona.

Equipats amb una bata y ulleres protectores, els alumnes van experimentar al llarg de dues sessions la manera com un fluid no-newtonià (en aquest cas una barreja de midó de blat de moro i aigua) es pot comportar com un sòlit o com un líquid, segons se li apliqui o no una força. Un cop l’experiment els hi va sortir bé, els alumnes van gravar en un vídeo tot el procés i, finalment, van redactar un complert informe.

El Repte Experimenta a l’aula és un programa que utilitza l’experimentació i el mètode científic per apropar la ciència als alumnes d’ESO. L’aprenentatge està basat en el learning by doing (aprendre fent) que afavoreix la motivació dels alumnes i genera coneixements més profunds, i es fa de la mà de padrins científics vinculats al món acadèmic i empresarial.

El programa està impulsat per la Universitat Rovira i Virgili (URV) i compte amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i Tecnologia (Fecyt); i el suport de les principals empreses químiques del país, entre les quals Ercros.