Ercros redueix un 13% les seves emissions de CO2 el 2023

El 2023, Ercros va reduir un 13% les seves emissions directes de CO2 en comparació amb el 2022. Si ens centrem en la suma de les emissions directes (abast 1) i indirectes per consum d'energia (abast 2), la reducció ha estat encara més elevada: del 18% entre 2022 i 2023, i del 38% en els darrers cinc anys. Aquesta reducció és fruit de les millores que es van aconseguint amb la implementació del Pla 3D. Alhora, com a conseqüència de les millores aplicades en el transport de mercaderies, s'han evitat més de 2,2 milions de quilòmetres recorreguts amb la consegüent reducció d'emissions al transport.

L'empresa també va disminuir un 6% l'índex d'emissions totals, que inclou les substàncies emeses a l'aire i a l'aigua, així com la generació de residus. En els darrers cinc anys, aquest índex ha tingut una millora mitjana de l'11,5%. A més, el 2023, Ercros va aconseguir una reducció del 9,5% en el consum d'energia respecte del 2022.

En l'actual context de sequera, cal esmentar els esforços realitzats per Ercros per reduir el consum d'aigua (un 14% entre el 2022 i el 2023) i augmentar el consum d'aigua regenerada per tona produïda en un 9,3%. En el cas del complex de Tarragona, el 31% de l’aigua consumida prové de depuradores municipals.

Durant l'últim any, l'empresa va revalidar, per quart any consecutiu, el segell Platinum d’EcoVadis, plataforma internacional de qualificació de la sostenibilitat, amb 85 punts sobre 100. Aquest resultat situa Ercros a l'1% de les companyies avaluades amb millor classificació. A més, va completar amb èxit el qüestionari Carbon Disclosure Project (CDP), que avalua l'acompliment per frenar el canvi climàtic d'empreses cotitzades de tot el món, i va obtenir una qualificació de B (Management) que representa una millora substancial respecte de l'obtinguda el 2022. Així mateix, Ercros va obtenir una qualificació AA i 80 punts de 100 a l'ESG Rating 2023 de l'Institut Espanyol d'Analistes Financers (IEAF).

Els centres productius de Ercros tenen un sistema de gestió de la sostenibilitat certificat. Tots ells estan acreditats per les normes ISO 14001 i ISO 45001 i el 98% de l'energia total consumida per l'empresa es troba a l'empara de la certificació ISO 50001.

En termes de seguretat laboral, l'índex de freqüència general d'accidents del personal propi va disminuir un 16% i l'índex que considera els accidents amb baixa i sense baixa tant del personal propi com de l’extern va baixar un 3%.

Finalment, l'índex de reclamacions, que quantifica el volum de productes afectats per una no- conformitat del client en relació amb el volum expedit de productes propis i de tercers comercialitzats, va ser del 0,3%, fet que implica que el percentatge de subministraments satisfactoris va ser del 99,7%.