Ercros s'adhereix a la Plataforma zero pèrdues de pèl·lets de Tarragona

Tarragona,
Joan Miquel Capdevila, al centre de la fila superior, durant l'acte de constitució de la Plataforma

Ercros s’ha adherit a la Plataforma zero pèrdues de pèl·lets de Tarragona, una entitat liderada per la Generalitat de Catalunya, que neix, entre altres, amb l’objectiu de prevenir i vigilar les pèrdues i la presència de pèl·lets al polígon industrial de Tarragona i al seu entorn natural: rius, rieres i, en darrera instància, platges i mar.

Joan Miquel Capdevila, director del complex industrial de Tarragona d’Ercros ha estat l’encarregat de signar l’adhesió de l’empresa a aquesta plataforma.

Integren la plataforma la Generalitat de Catalunya, l’Autoritat Portuària i la Diputació de Tarragona; així com les empreses tarragonines que formen part del programa internacional OCS (Operation Clean Sweep) per una gestió responsable del plàstic al llarg de tota la cadena de valor. També s’han adherit a la plataforma les organitzacions sectorials: Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), Plastics Europe i la Asociación Española de Industriales de Plásticos (ANAIP).

Ercros compta amb una llarga tradició de vigilància i gestió de les pèrdues de material plàstic durant els processos productius i logístics. Les seves fàbriques de Vila-seca II i Monzón estan adherides al programa OCS des del 2017; moment en què van implantar un sistema de gestió específic per assegurar que cap tipus de microplàstic es pugui escapar de manera fortuïta de les seves instal·lacions productives i acabar contaminant l’entorn natural i el mar.