Ercros seleccionada per l'ONU entre les 101 millors iniciatives pel clima

El Pacte Mundial de les Nacions Unides ha seleccionat a Ercros per tenir una de les 101 millors iniciatives empresarials per contribuir a la lluita contra el canvi climàtic, després d'haver-la inclòs en el seu dossier de bones pràctiques en objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Aquestes 101 iniciatives empresarials seran presentades el proper 5 de desembre en el marc de la Cimera del Clima (COP 25) que s’està celebrant a Madrid.

La iniciativa d'Ercros es tradueix en la reducció de l'11% de les seves emissions directes de gasos d'efecte hivernacle el 2018 respecte de l'any anterior, mentre que l'índex d'emissions totals s'ha reduït en un 15,5%, si duem a terme el càlcul en termes homogenis respecte de 2017.

Aquesta iniciativa forma part del sistema de gestió de la sostenibilitat aplicat. Ercros quantifica cada any les seves emissions amb l'objectiu de reduir-les i minimitzar el seu impacte. Així mateix, aplica la norma ISO 14064 sobre quantificació i declaració de les emissions de gasos d'efecte hivernacle.

A més, les fàbriques de l'empresa duen a terme tot un seguit d'accions amb l'objectiu de contribuir a la lluita contra el canvi climàtic entre les quals destaquen la substitució de combustibles per altres amb menors emissions de gasos d'efecte hivernacle; el control de les fuites en els equips refrigerants; i el consum de l'hidrogen generat en els processos electrolítics com a combustible de les calderes.

Ercros està adherida de manera voluntària a el programa Responsible Care i a el programa Global Compact promogut per l'ONU (amb classificació Advanced).