La fàbrica d'Ercros a Aranjuez celebra el 75è aniversari

L'Ajuntament canviarà el nom de la rotonda propera al centre per “Glorieta de la Fàbrica de la Penicil·lina”

Aranjuez ,

La fàbrica d'Ercros a Aranjuez celebra aquest any el 75è aniversari de la seva fundació, per aquesta raó i per celebrar l'efemèride l'Ajuntament d'aquesta localitat ha decidit anomenar la rotonda que dóna accés al centre com a “Glorieta de la Fàbrica de la Penicil·lina”. Així mateix, Ercros prepara una jornada de portes obertes a la fàbrica per a familiars i amics, així com la inauguració de la nova planta d'extracció per fabricar a escala industrial nous antibiòtics (vancomicina i gentamicina) i fer una extracció més eficient i sostenible dels ja existents (eritromicina i sals d'eritromicina).

La fàbrica d'Aranjuez conforma la divisió de farmàcia d'Ercros i es va fundar el 1949, quan es va convertir a la primera empresa espanyola a fabricar penicil·lina. Des d'aleshores no ha parat d'ampliar la seva capacitat de producció i el seu catàleg de producte, aconseguir més qualitat i millorar les prestacions mediambientals i la seguretat de les seves instal·lacions, amb un desemborsament de més de 55 milions d'euros els darrers 15 anys.

Avui a Aranjuez, Ercros fabrica principis actius farmacèutics (API), principalment del camp dels antibiòtics i, en menor mesura, antiulcerosos i antihipertensius. També produeix principis actius i intermedis farmacèutics fets a mida del client. És el primer productor europeu d´eritromicina, el segon del món d´àcid fusídic i el tercer de fosfomicina. Exporta el 93% de les vendes a la UE, EUA, Orient Mitjà i Nord d'Àfrica, principalment.

La fàbrica disposa de tres plantes polivalents de síntesi i fermentació, una planta de producció i mescla de productes estèrils, i un laboratori i centre de R+D. La capacitat de producció global de la fàbrica és de 430.000 kg/any. La plantilla està integrada per més de 200 persones.

Per saber-ne més de la fàbrica d'Aranjuez feu clic aquí.