Les fàbriques d'Aranjuez, Cerdanyola i Flix, premiades per la seva seguretat laboral

Les fàbriques d'Ercros a Aranjuez, Cerdanyola i Flix han rebut el premi Seguretat Feique 2018, que atorga la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (Feique) i que reconeix a aquells centres de producció del sector químic de més de 50 treballadors que durant l’any anterior van obtenir un índex de freqüència general d'accident igual a zero: és a dir, que no van patir cap accident laboral amb o sense baixa entre el personal propi.

Javier Pinilla, director de l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball (INSST) i Juan Antonio Labat, director general de Feique han encapçalat el lliurament de premis, aquest dimarts a Madrid. Per part d'Ercros, han recollit els guardons Mª Carmen Cruzado, directora de la divisió de farmàcia a la qual pertany la fàbrica d'Aranjuez; Àngel Punzano, director de la fàbrica de Cerdanyola i, Jaime Molina, director de la fàbrica de Flix. Per la seva banda, Carmelo Urieta, president de la comissió de seguretat de la federació i responsable de prevenció d'Ercros ha estat l’encarregat de presentar l’Informe de Sinistralitat Laboral del Sector Químic 2018.

La fàbrica d'Ercros a Aranjuez té una plantilla de 223 treballadors, i produeix i comercialitza matèries primeres i productes intermedis per a la indústria farmacèutica, principalment en el camp dels antibiòtics, obtinguts tant per fermentació com per síntesi química.

La planta de Cerdanyola compta amb 105 treballadors, produeix compostos per emmotllar i acaba d'ampliar la seva capacitat en 3.000 t/any, fet que suposa un augment del 14% fins arribar a les 25.000 t/any.

La fàbrica de Flix, per la seva banda, té una plantilla de 66 treballadors i actualment produeix fosfat dicàlcic, producte que s'utilitza per fabricar pinsos per a l'alimentació animal.

Ercros està adherida voluntàriament des de 1994 al programa Responsible Care, que té per objectiu aconseguir que les empreses químiques -en el desenvolupament de la seva activitat- assoleixin millores contínues en relació amb la seguretat i la protecció de la salut dels seus treballadors, la protecció de les persones i les instal·lacions, el medi ambient, la tutela del producte, la comunicació i transparència.