Participem en una taula rodona sobre la salut mental a les empreses

Monzón,

Rafael Mancho, vicepresident de l'Associació d'Empresaris de Monzón-Cinca Medio i responsable de la fàbrica d'Ercros a Monzón, va moderar la taula rodona "Empreses mentalment saludables", organitzada per aquesta associació.

Els ponents de la taula van ser Ana Cóbreces, subdirectora provincial de subsidis de l'INSS; Marta Puyuelo, psicòloga de la mútua Asepeyo; Eduardo Martínez, director provincial de la mútua MAZ; Lucía Gracia, psicòloga clínica de policlíniques SEAP, i Yolanda García, directora provincial de Quirón Prevención.

Els trastorns mentals ocupen actualment el segon lloc dels processos d'incapacitat temporal a les empreses. Una patologia que està en alça, principalment entre els menors de 35 anys, per la qual cosa es preveu que el 2050 seran el principal problema de salut laboral. Els ponents van assegurar que, atès l'alt cost que tenen aquestes malalties per al sistema sanitari a Espanya -supera els 6.000 milions d'euros anuals- cal augmentar els recursos destinats a la seva prevenció i curació.

Un factor clau en la gestió de les empreses és els estudis de riscos psicosocials de les persones treballadores. Els ponents van recomanar a les empreses, en aquest sentit, fomentar la cultura de l'esforç i ensenyar a gestionar l'estrès, l'agilitat emocional i l'escolta activa.

La fàbrica de Monzón forma part de la divisió de derivats del clor d'Ercros i, igual que la resta dels centres de treball de la companyia, té acreditat el seu sistema de seguretat i salut en el treball segons la norma ISO 45001 i el seu sistema gestió de la salut i el benestar de la seva plantilla segons la norma Sigos.