Simulacre de fuita a les instal·lacions de Tortosa

Tortosa,

Ercros ha organitzat, aquest dijous 28 de novembre i juntament amb Protecció Civil, un simulacre de fuita en un dipòsit de metanol a la fàbrica de Tortosa. L’objectiu de l’exercici ha estat provar el pla d’autoprotecció (PAU) de l’empresa; comprovar el sistema d’avisos i les actuacions del personal de l’empresa davant de situacions d’emergència; al mateix temps que treballar la coordinació entre els diferents cossos actuants, sobretot entre l’equip d’intervenció (EI) d’Ercros i els Bombers de la Generalitat.

L’exercici ha simulat el trencament parcial del braç de descàrrega d’un dipòsit de metanol, que ha provocat la posterior fuita de producte i la formació d’un núvol tòxic.

Un cop detectat l’incident, l’empresa ha posat en pràctica el que estableix el seu PAU en relació amb els avisos, la intervenció, la concentració i el recompte del personal al punt de reunió i el seu posterior confinament. Així, i seguint el seu protocol, Ercros ha sol·licitat ajuda externa trucant al telèfon d’emergències 112 de Catalunya i al Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (Cecat) de Protecció Civil de la Generalitat.

Les tasques de l’equip d’intervenció d’Ercros i els Bombers de la Generalitat han consistit en la delimitació de la zona afectada i l’apantallament hidràulic per mitigar el núvol tòxic; i el segellat i tancament de la vàlvula per tallar el pas del metanol.

Els Bombers de la Generalitat han participat amb tres dotacions, l’autoescala, un vehicle d’aigua del parc de Tortosa i un de comandament; la fàbrica d’Ercros a Tortosa ha mobilitzat 42 treballadors; els Mossos d’Esquadra han participat amb dues patrulles, i també la Policia Local de Tortosa.