Model de negoci
Ercros està diversificada en tres segments d'activitat, cadascun amb el seu propi model de negoci i els seus productes i mercats
Objectius estratègics d'Ercros
Encara que cada divisió té el seu propi model de negoci, que es defineix en funció dels processos de producció i els mercats dels productes de la seva cartera, les tres divisions comparteixen els següents objectius estratègics:
- Aconseguir un grup químic eficient, sanejat i rendible, amb presència internacional rellevant i amb instal·lacions productives, industrialment integrades, de dimensió europea i situades en ubicacions eficients.
- Oferir productes d'alt rendiment amb majors avantatges comparatius i major expectativa de creixement.
- Aplicar bones pràctiques ASG (ambientals, socials i de governança) en la seva organització, processos i operacions.
Ercros defineix la seva estratègia en plans pluriennals. En l'actualitat, està vigent el Pla 3D, que abasta el període 2021-2029. Aquest pla persegueix transformar Ercros en una empresa sostenible i s'assenta en tres dimensions: diversificació, digitalització i descarbonització.
El negoci dels derivats del clor
El clor és el nexe comú de la divisió de derivats del clor. Clor, sosa càustica i hidrogen s'obtenen simultàniament en el mateix procés de producció, a partir de clorur sòdic (sal comuna) i electricitat, en una relació d'1 tona de clor per 1,12 tones de sosa i l'equivalent a 28 kg d'hidrogen. Aquest conjunt es coneix com a unitat electrolítica (ECU).
La major part del clor que produeix Ercros es destina a fabricar derivats del clor, el principal dels quals és el PVC. Altres derivats són l'hipoclorit sòdic, l'àcid clorhídric i les tabletes per al tractament de l'aigua de piscines.
Els reptes de la divisió són:
- Continuar avançant en la reducció de la petjada de carboni dels nostres productes.
- Augmentar el pes dels productes de major valor afegit i amb mercats en expansió.
- Diversificar el portfoli de la divisió amb nous productes.
El negoci de la química intermèdia
El formaldehid és el producte central de la divisió de química intermèdia i el metanol la seva principal matèria primera. Un 80% del formaldehid produït es destina a fabricar derivats, tant líquids com sòlids. Els productes sòlids (paraformaldehído, polioles i compostos per emmotllar) suposen sobre el 65% de la facturació del negoci, tenen un major valor afegit que els líquids i el seu mercat és de dimensió mundial.
Els reptes d'aquest negoci són:
Mantenir l'aposta per la descarbonització progressiva dels processos.
Continuar augmentant la qualitat i estàndard de servei dels productes.
Diversificar el portafolio actual.
El negoci dels principis actius farmacèutics
L'activitat de la divisió de farmàcia se centra en la producció de matèries primeres i principis actius farmacèutics (API, Active Pharmaceutical Ingredient), principalment de la família dels antibiòtics.
L'especialitat de la divisió de farmàcia és la fabricació biològica però també produeix per síntesi química i fabrica productes estèrils.
El mercat exterior té un important pes en aquesta divisió; superior al 90% de les vendes.
Els reptes d'aquest negoci són:
Ampliar la cartera de productes.
Respondre a les exigències de qualitat dels clients i organismes reguladors.
Augmentar la competitivitat dels nostres productes.