Ercros participa en una taula rodona sobre compliment penal

Barcelona ,

Xavier Álvarez, membre del comitè de compliment (CCO) i auditor intern d’Ercros, ha participat com a ponent a la jornada One day compliance BCN organitzada per Cumplen, entitat que promou la implantació del compliment penal a les empreses. El compliment penal, o compliance, persegueix combatre el frau i la corrupció, fomentar la transparència empresarial i garantir els negocis ètics.

La taula rodona de la qual va formar part Xavier Álvarez va tractar sobre la nova certificació UNE 19601, una acreditació que Ercros va obtenir l’any passat i que certifica el compromís de la companyia en la reducció dels riscos penals, en el foment de la prevenció de delictes i la cultura ètica.

En la seva intervenció, Álvarez va assegurar que, gràcies al procés d’implantació d’aquesta certificació, Ercros ha millorat la cultura ètica, ha integrat el compliment en els procediments, existeix una millora continua i es posiciona davant dels grups d’interès. També va destacar que el compliment en les empreses forma una part molt important de les bones pràctica d’ASG (ambientals, socials i de governança).

La jornada, que es va celebrar a l’aula magna de la facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, va comptar amb la presència de representats de la universitat, advocats experts en la matèria i empreses que, com Ercros, tenen implementat un robust sistema de compliment penal.